LauraMR

By LauraMR

Coprino chiomato (Coprinus comatus)

And Italy is also on the threshold of 20,000 positives per day, with all that this entails in terms of impact on hospitals.

Government and Regions basked in the benefits of March-April lockdown and summer heat, they behaved like cicadas instead of ants...and now there's a new lockdown in the air, but people won't accept a severe lockdown anymorewhen almost nothing was done to prepare for the second wave.

Flu vaccines, from indispensable, are in short supply even for those entitled to them. Family doctors have not received directives on how to deal with suspicious cases and refer everything to hospitals. Contact tracing is now unmanageable. Public transport is full, but the problem for the government was the size of school desks, with the consequent purchase of benches with wheels. Of the 3500 additional ICU places, only 1250 have been created. And I can go on and on...

-

Ed anche l'Italia è alla soglia dei 20.000 positivi al giorno, con tutto ciò che ne consegue a livello di impatto sugli ospedali. 

Governo e Regioni si sono crogiolati nei benefici del lockdown di marzo-aprile e del caldo estivo, si sono comportati da cicale invece che formiche...e ora c'è un nuovo lockdown nell'aria, ma la gente non accetterò più un lockdown severo quando non è stato fatto quasi niente per prepararsi alla seconda ondata. 

I vaccini anti-influenzali, da indispensabili, ora non vi sono nemmeno per chi ne ha diritto. I medici di famiglia non hanno ricevuto direttive su come comportarsi con i casi sospetti e rimandano tutto agli ospedali. Il tracciamento dei contatti è ormai saltato. I mezzi pubblici sono pieni, ma il problema per il Governo erano le misure dei banchi scolastici, con il conseguente acquisto di banchi con le rotelle. Dei 3500 posti di terapia intensiva in più, ne sono stati creati solo 1250. E posso continuare ancora...

Comments
Sign in or get an account to comment.